Konkurs ofert na realizację zadania publicznego w zakresie wspierania i upowszechniania kultury fizycznej
16 marca 2021
Wójt Gminy Sieciechów na podstawie art. 30 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2016 r., poz. 446 z późn. zm.), art. 4 ust. 1 pkt. 17, art. 5 ust. 4 pkt 1, art. 11 ust. 2 i art. 13 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (tj. Dz. U. z 2019 r., poz. 688 z późn.zm.) ogłasza otwarty konkurs ofert na realizację zadania publicznego w zakresie wspierania i upowszechniania kultury fizycznej pn. „Upowszechnianie kultury fizycznej i sportu na terenie gminy, w tym szkolenie i trenowanie uczniów i młodzieży szkolnej”
- Rodzaj zadania.
- Wspieranie i upowszechnianie kultury fizycznej pn. „Upowszechnianie kultury fizycznej i sportu na terenie gminy, w tym szkolenie i trenowanie uczniów i młodzieży szkolnej”
- rozwój sportu, prowadzenie szkoleń
- organizowanie i prowadzenie sportowych zajęć pozalekcyjnych;
- organizowanie imprez sportowo-rekreacyjnych, turniejów, rozgrywek sportowych;
- zarządzanie gminnym obiektem i urządzeniami sportowymi służącymi realizacji zadania publicznego w tym bieżące utrzymanie istniejącej bazy sportowej;
- Wysokość środków publicznych przeznaczonych na realizację zadania.
Wysokość środków przeznaczonych na realizację zadania – 25 000 zł.
3.Zasady przyznawania dotacji.
1) Zasady przyznawania dotacji na realizację przedmiotowego zadania określają przepisy:
- ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (tekst jednolity: Dz. U. z 2019 r., poz. 688 z późn. zm.),
- ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (tekst jednolity: Dz.U. z 2016 r., poz. 1870 z późn. zm.),
2) Udzielenie dotacji będzie odbywać się w formie powierzenia zadania.
3) Dotacja udzielana będzie w transzach, których termin określony zostanie każdorazowo w umowie.
4) Środki pochodzące z dotacji nie mogą być wykorzystane na: zakup nieruchomości, finansowanie działalności gospodarczej oraz działalności politycznej, religijnej i na pokrycie zobowiązań poza terminem realizacji zadania publicznego oraz na pokrycie kosztów niezwiązanych z realizacją danego zadania.
- Termin realizacji zadania: od dnia zawarcia umowy do 31 grudnia 2021r.
- Warunki realizacji zadania
- W otwartym konkursie mogą uczestniczyć organizacje pozarządowe oraz podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (tekst jednolity: Dz. U. z 2019 r., poz. 688 z późn. zm.), które spełniają następujące warunki:
1) w ramach działalności statutowej prowadzą działania objęte konkursem,
2) zamierzają realizować zadanie na rzecz mieszkańców Sieciechów,
3 ) zapewniają wysoką jakość wykonania danego zadania.
- Dwie lub więcej organizacje pozarządowe lub podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, działające wspólnie mogą złożyć ofertę wspólną.
- Oddziały terenowe nie posiadające osobowości prawnej nie mogą samodzielnie ubiegać się o dotację. W takiej sytuacji mogą złożyć ofertę za pośrednictwem zarządu głównego lub oddziału posiadającego osobowość prawną, natomiast w ofercie powinien być wskazany oddział do bezpośredniego wykonania zadania.
- Podmiot wnioskujący o przyznanie środków publicznych na realizację wyodrębnionego zadania powinien przedstawić ofertę wykonania zadania zgodnie z zasadami uczciwej konkurencji, gwarantującą wykonanie zadania w sposób efektywny, oszczędny i terminowy.
- Oferty należy składać na druku według wzoru stanowiącego załącznik do ROZPORZĄDZENIA PRZEWODNICZĄCEGO KOMITETU DO SPRAW POŻYTKU PUBLICZNEGO z dnia 24 października 2018 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań (Dz. U. z 2018 r., poz. 2057).
- Termin i miejsce składania ofert.
- Oferty należy składać w Sekretariacie Urzędu Gminy Sieciechów ul. Rynek 16, 26-922 Sieciechów do 7 kwietnia 2021 roku, do godziny 15:00 (liczy się data wpływu do Urzędu Gminy Sieciechów). Oferty, które wpłyną po terminie, nie będą rozpatrywane.
- Oferty należy składać w 1 egzemplarzu, w zamkniętej kopercie, z napisem „ Otwarty konkurs ofert na realizację zadania publicznego – Wspieranie i upowszechnianie kultury fizycznej” oraz nazwą oferenta.
- Wymagana dokumentacja
Dokumenty podstawowe:
- Prawidłowo wypełniony formularz oferty podpisany przez osoby upoważnione do składania oświadczeń woli, zgodnie z odpisem z Krajowego Rejestru Sądowego lub zgodnie z innym dokumentem potwierdzającym status prawny podmiotu i umocowanie osób go reprezentujących.
Pouczenie
1. Ofertę oraz załączniki należy składać w jednym egzemplarzu.
2. Wszystkie pola oferty muszą zostać czytelnie wypełnione. W pola, które nie odnoszą się do oferenta, należy wpisać „nie dotyczy” lub postawić kreskę.
3. W przypadku opcji „niepotrzebne skreślić”, należy dokonać właściwego wyboru.
4. We wskazanych miejscach należy podać daty oraz podać odpowiednie informacje.
5. Kopia/oryginał aktualnego odpisu z Krajowego Rejestru Sądowego, innego rejestru lub ewidencji;
Pouczenie
1. Kopia musi zostać potwierdzona za zgodność z oryginałem przez osoby uprawnione.
2. W przypadku wydruku z Internetu (ems.ms.gov.pl) aktualnego odpisu z Krajowego Rejestru Sądowego nie musi być on opatrzony żadnymi pieczęciami oraz podpisami.
3. Statut lub inny akt wewnętrzny, w którym określony jest zakres prowadzonej działalności nieodpłatnej i/lub odpłatnej pożytku publicznego.
4. W przypadku niezgodności osób ujawnionych w rejestrze, o którym mowa w pkt. 2 z osobami podpisującymi ofertę a niebędącymi pełnomocnikami – dokument potwierdzający prawo tej osoby do podpisania oferty.
5. Pełnomocnictwa do działania w imieniu organizacji w przypadku, gdy ofertę o dotacje podpisują osoby inne niż wskazane do reprezentacji zgodnie z rejestrem.
6. W przypadku wyboru innego sposobu reprezentacji podmiotów składających ofertę wspólną niż wynikający z Krajowego Rejestru Sądowego lub innego właściwego rejestru - dokument potwierdzający upoważnienie do działania w imieniu oferenta(-ów).
Do oferty mogą być dołączone inne załączniki, w tym rekomendacje i opinie o oferencie lub o realizowanych przez niego projektach.
Pouczenie:
1. Ofertę i inne dokumenty załączone do oferty muszą podpisywać osoby uprawnione do reprezentowania danego podmiotu i składania oświadczeń woli w jego imieniu.
2. Jeżeli osoby uprawnione nie dysponują pieczątkami imiennymi, podpis powinien być złożony pełnym imieniem i nazwiskiem (czytelnie) z zaznaczeniem pełnionej funkcji.
3. W przypadku, gdy załączniki do oferty są składane w formie kserokopii, muszą być poświadczone za zgodność z oryginałem przez osoby uprawnione do reprezentowania danego podmiotu i składania oświadczeń woli w jego imieniu.
4. W przypadku złożenia załącznika w formie wydruku komputerowego, musi być on podpisany jak oryginał i opatrzony datą - poza wydrukiem aktualnego odpisu z Krajowego Rejestru Sądowego z Internetu (ems.ms.gov.pl).
- W przypadku, gdy oferta jest składana przez więcej niż jeden podmiot, każdy z podmiotów zobowiązany jest do załączenia kompletu dokumentów podstawowych.
8.Kryteria wyboru ofert.
Kryteria, które będą brane pod uwagę przy wyborze ofert:
Kryteria formalne:
- Czy oferta została złożona przez podmiot uprawniony tj. organizację pozarządową lub podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie,
- Czy oferta została złożona w terminie,
- Czy oferta jest przedstawiona na formularzu wg obowiązującego wzoru,
- Czy do oferty zostały dołączone wymagane załączniki.
Oferty, które nie zostaną złożone w terminie lub na wymaganym formularzu oraz złożone przez podmiot nieuprawniony do ubiegania się o dotację zostaną odrzucone.
Kryteria merytoryczne:
- Ocena możliwości realizacji zadania publicznego przez organizację pozarządową lub podmioty wymienione w art. 3 ust. 3,
- Ocena przedstawionej kalkulacji kosztów realizacji zadania publicznego, w tym w odniesieniu do zakresu rzeczowego zadania,
- Ocena proponowanej jakości wykonania zadania i kwalifikacje osób, przy udziale których organizacja pozarządowa lub podmioty określone w art. 3 ust. 3 będą realizować zadanie publiczne,
- Ocena wkładu rzeczowego, osobowego w tym świadczeń wolontariuszy i pracy społecznej członków,
- Analiza i ocena realizacji zleconych zadań publicznych w przypadku organizacji pozarządowych lub podmiotów wymienionych w art. 3 ust. 3, które w latach poprzednich realizowały zadania zlecone (rzetelność, terminowość oraz sposób rozliczania otrzymanych środków).
9. Tryb wyboru ofert.
- Oferty opiniowane będą przez Komisję Konkursową powołaną przez Wójta Gminy Sieciechów. Tryb pracy Komisji Konkursowej określa Regulamin ustalony zarządzeniem Wójta Gminy Sieciechów.
- Komisja oceniająca oferty może żądać złożenia przez oferenta, w określonym przez Komisję terminie, wyjaśnień, informacji lub dokumentów dotyczących złożonej oferty.
- Decyzję o wyborze podmiotów, które uzyskają dotację oraz o wysokości dotacji podejmuje Wójt Gminy Sieciechów w formie zarządzenia.
- Istnieje możliwość wyboru kilku oferentów w celu realizacji jednego zadania.
Złożenie oferty nie jest równoznaczne z przyznaniem dotacji.
- Informacja o wysokości przekazanej dotacji na realizację tego samego rodzaju zadań w roku 2020 i w roku poprzednim.
2019 rok – 25 000 zł
2020 rok – 25 000 zł.
Szczegółowe informacje dotyczące rozstrzygniętych konkursów na stronie: www.sieciechow.pl.
- Termin dokonania wyboru ofert.
1. Rozstrzygnięcie konkursu nastąpi do dnia 8 kwietnia 2021 r.,
2. Wyniki otwartego konkursu ofert zostaną opublikowane:
1) w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Gminy Sieciechów pod adresem: http://sieciechow.bip.gmina.pl/;
2) na tablicy ogłoszeń w siedzibie Urzędu Gminy w Sieciechowie;
3) na stronie internetowej Urzędu Gminy Sieciechów sieciechow.pl - Informacje dodatkowe:
1. W przypadku rezygnacji podmiotu lub odmowy podpisania umowy przez Wójta Gminy z przyczyn opisanych wyżej, zarezerwowane środki mogą być przeznaczone na ogłoszenie nowego konkursu lub na realizację zadania w innej formie.
2. Szczegółowe i ostateczne warunki realizacji, finansowania i rozliczenia zadania reguluje umowa pomiędzy Gminą Sieciechów a wnioskodawcą.
3. Wyłoniony podmiot jest zobowiązany zamieszczać we wszystkich drukach związanychz realizacją zadania (plakatach, zaproszeniach, regulaminach, komunikatach, itp.), a także w ogłoszeniach prasowych, reklamach wykazach sponsorów, itp. informacji o tym, że zadanie jest dotowane przez Samorząd Gminy Sieciechów. Informacje takie winny być również podawane do publicznej wiadomości w trakcie realizacji zadania.
4. Dotacje nie będą przyznawane na wydatki niezwiązane bezpośrednio z realizacją danego zadania.
5. W rozliczeniu dofinansowania nie będą uwzględniane dokumenty finansowe wystawione przed dniem podpisania umowy.
6. Podstawą roszczeń finansowych w stosunku do Gminy może być wyłącznie zawarta umowa.
Zleceniobiorca zobowiązany jest do:
- Korekty kosztorysu projektu w przypadku przyznania dotacji w wysokości innej niż wnioskowana.
- Wyodrębnienia ewidencji księgowej środków publicznych otrzymanych na podstawie umowy.|
- Składania sprawozdań z wykonania zadania publicznego, w terminach przewidzianych w umowie, na wzorze określonym w załączniku ROZPORZĄDZENIE PRZEWODNICZĄCEGO KOMITETU DO SPRAW POŻYTKU PUBLICZNEGO z dnia 24 października 2018 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań (Dz. U. z 2018 r., poz. 2057).