Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Zamknij Zamknij

Informacje

Jezioro Czaple

Park w Sieciechowie

Sieciechów - Parafia pw. św. Wawrzyńca

Budynek Urzędu Gminy (referaty)

Opactwo - Parafia pw. Wniebowzięcia NMP

Jezioro Czaple

Wycieczka do Warszawy uczniów z ZSP Zajezierze

Warszawa to największe i najważniejsze miasto w naszym kraju. Wydawałoby się, że nie można tam podziwiać przyrody, ponieważ jest tam krajobraz całkowicie przekształcony przez człowieka. Jednak uczniowie z naszej szkoły z klas IV i V zaprzeczyli temu stwierdzeniu razem z opiekunami – p. Renatą Miturską, p. Barbarą Zielińską i p. Anną Szymańską, wybrali się do naszej stolicy m. in. po o, aby podziwiać florę w Ogrodzie Botanicznym Uniwersytetu Warszawskiego przy Alejach Ujazdowskich. Wyjazd miał miejsce 3 czerwca 2015 r.

Niektórzy po raz pierwszy w życiu zobaczyli takie drzewa jak miłorząb chiński, platan klonolistny czy olsza czarna(mimo, że blisko Zajezierza rośnie ich mnóstwo). Podczas zwiedzania można było też zobaczyć pokrzywę czy kocimiętkę – jako przykład roślin użytkowych. Podziwialiśmy także, jeszcze pięknie kwitnące różaneczniki. Oprócz ciekawych okazów roślin, mogliśmy zaobserwować domki dla owadów zapylających kwiaty oraz płazy i gady mieszkające w Ogrodzie. Po zwiedzeniu Ogrodu Botanicznego udaliśmy się na zasłużony odpoczynek przy fontannie, znajdującej się w centralnej części obiektu.

Następny punkt wycieczki to Łazienki Królewskie z pałacem na wodzie, teatrem na wyspie oraz rejsem gondolą. Ta ostatnia atrakcja szczególnie podobała się dzieciom. Spacer po pięknym parku w stronę pomnika Chopina, był bardzo przyjemny . Wszędzie gdzie się dzieci rozglądały, skakały po drzewach wiewiórki, w zbiornikach wodnych pływały przeróżne kaczki. Pod pomnikiem Fryderyka Chopina – pamiątkowe zdjęcie, wysłuchanie jednego z utworów wielkiego kompozytora. Zobaczyliśmy Belweder a następnie autobusem linii 178 udaliśmy się na Krakowskie Przedmieście. Krótka wizyta w kościele Św. Krzyża, gdzie zobaczyliśmy miejsce, w którym znajduje się zamurowane w ścianie serce Fryderyka Chopina.

Potem doszliśmy do nowej linii metra. Stąd dotarliśmy do Śródmieścia. Dalej tramwaj zawiózł nas w pobliże dworca Warszawa Powiśle. Następnie pociągiem Kolei Mazowieckich do Dęblina. Wszystkie dzieci bezpiecznie dotrwały do końca podróży, byli to: Olga Niedzielska, Emilia Dąbrowska, Tomek Miturski, Oliwia Panas, Mikołaj Wieczorek, Weronika Gajek, Mateusz Mickiewicz, Marysia Łoboda, Wiktoria Bany, Julia Piskała, Ola Sobolewska, Lena Gugała, Emilia Bisek, Igor Ochocki, Damian Dąbrowski, Dominik Pałka i Michał Piątek.

Bardzo zmęczeni ale pełni wrażeń, ciekawych doświadczeń wróciliśmy do domów.