Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Zamknij Zamknij

Informacje

Jezioro Czaple

Jezioro Czaple

Park w Sieciechowie

Park w Sieciechowie

Sieciechów - Parafia pw. św. Wawrzyńca

Budynek Urzędu Gminy (referaty)

Opactwo - Parafia pw. Wniebowzięcia NMP

Jezioro Czaple

Jezioro Czaple

Jak złożyć wniosek o szacowanie szkód w uprawach rolnych spowodowanych wystąpieniem suszy w 2023 r

Wniosek o oszacowanie  strat w uprawach rolnych  spowodowanych  przez suszę można złożyć indywidualnie drogą elektroniczną   przez aplikację publiczną, którą Ministerstwo  Rolnictwa i Rozwoju Wsi  uruchomiło 21 lipca 2023 r.

 Link do aplikacji publicznej  na stronie Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi  https://www.gov.pl/web/rolnictwo/susza-rolnicza2

Rozporządzeniem Rady  Ministrów  wprowadzono nowe przepisy w dniu 13 lipca 2023 r. (Dz.U. 2023 poz. 1350)  umożliwiające złożenie wniosku  do komisji  gminnej powołanej przez Wojewodę .

Deklaracja przez producenta rolnego zgłoszenia o oszacowanie strat w uprawach rolnych do  komisji Gminnej powołanej  przez Wojewodę nie zwalnia producenta rolnego od złożenia wniosku przez publiczną aplikację, która została uruchomiona przez  Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi  na 2023 r. ‘’Zgłoś szkodę rolniczą” logowanie do aplikacji przez  profil zaufany, bankowość elektroniczną , e-dowód

Zgłoszenie szkód przez aplikację  powstałych w wyniku suszy można zgłaszać po zbiorze plonów.

Szczegółowe informacje o wystąpieniu suszy na terenie danej  gminy można uzyskać na  stronie:

https://susza.iung.pulawy.pl/wykazy/2023,2001043/

Komisja bez złożenia wniosku  przez  rolnika, w aplikacji publicznej  nie będzie miała możliwości  uzupełnienia odpowiedniego raportu , który ilustrował  będzie  wyniki lustracji w terenie.

Rolnik ma dwie możliwości  zgłoszenia strat  powstałych w wyniku suszy:

  1. Złożyć wniosek przez aplikację publiczną / wniosek można złożyć po zbiorze  plonu głównego w terminie określonym na stronie Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi./

 

  1. Złożyć wniosek do miejscowego urzędu - komisji Gminnej/ uprawa w dniu lustracji musi znajdować się na polu./

 

Komisja sporządza raport,  który nie jest wystarczający  na otrzymanie wsparcia.  Konieczne jest złożenie wniosku przez aplikację.

Natomiast rolnik który złożył wniosek przez aplikację publiczną dostępną na stronie Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wis będzie mógł wygenerować kalkulację lub protokół strat,  będący podstawą  otrzymania wsparcia.

Wnioski  o szacowanie szkód powstałych w wyniku suszy można składać w Urzędzie  Gminy Sieciechów w godzinach pracy urzędu .

Do wniosku należy dołączyć :

- kopię wniosku  o płatności bezpośrednie  za 2023 r.

- w przypadku posiadania zwierząt  kopię zgłoszenia  do Systemu Identyfikacji i Rejestracji Zwierząt (IRZ) / księga stada /paszporty.

                                                                                                                                                         Wójt Gminy Sieciechów

                                                                                                                                                                /-/ Arkadiusz Guba